2009. szeptember 3., csütörtök

A Warrior Diet 10 parancsolata

1. A nap 24 órájából 18-20 órát tölts moderált éhezéssel, a fennmaradó 4-6 órát pedig étkezéssel. A lényeg, hogy minél több időt hagyd a testedet méregteleníteni és pihenni.

2. Az éhezés fázisában lehet enni friss, nyers gyümölcsöt és zöldséget, ezek préselt leveit, egy maroknyi olajos magot, esetleg némi fehérjét, de keveset és soványat.


3. Az étkezések során figyelj arra, hogy a nyers feldolgozatlantól haladj a feldolgozott élelmiszerek felé és a szénhidrátot a végére hagyd. Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy először jön a saláta, párolt zöldség, leves, majd hús, hal, tengeri miegymást, tofu, hüvelyesek. A végén ha még kell: gabonák, kumpli, kenyér. Arra is figyelj, hogy az enyhe ízektől haladj az erősebbek felé.

4. Próbálj minél több ízt, állagot, színt és aromát használni együtt a főétkezésednél.

5. Lehetőleg bio alapanyagokat válassz.

6. Segítsd tested detoxikálását gyógynövényekkel, pl. gyógyteával. Ajánlott: kamilla, csalán, golgotavirág, menta, gyömbér, zöld tea vagy előre összeállított keverékek (pl. Naturland Májdetoxikáló teája).

7. A főétkezést akkor hagyd abba, amikor már sokkal szomjasabbnak érzed magad, mint éhesnek.

8. Tervezz előre étkezés szempontjából, ne csak aznapra, hanem akár egy hétre előre.

9. Főzz! Készítsd el a saját ételedet: amellett, hogy egy kreatív folyamat, így tudod, hogy mit eszel.

10. Kerüld a hidrogénezett növényi olajat (margarin), a finomított cukrot, a túlzottan feldolgozott műanyag kajákat.

8 megjegyzés:

Betti írta...

Bár én nem csinálom, de ez egy jó kis összefoglaló :-)

ubalazs írta...

Mit kell csinálni abban az esetben ha én összefőzöm a vacsorámat...pl rákos spagetti?...ott mégsem ehetem meg előbb a rákot utána a tésztát...:)És a többi kaja is amit csinálni szoktam többnyire ilyen egybe minden stílusban készül...

andrea írta...

Megenni:)))
De viccen kívül: nem gond, ha nem mindig eszel ilyet vagy ha nem akarsz fogyni. Én azért figyelek, mert most kéne fogynom. Tapasztalatom szerint, ha az éhezést rendesen csinálom, este gyakorlatilag ehettem bármit, bárhogy megtartottam a testsúlyomat.

andrea írta...

A lényeg lemaradt: azért kell a végén enni a szénhidrátot, mert akkor abból már keveset eszel.

Unknown írta...

andrea írta...

A lényeg lemaradt: azért kell a végén enni a szénhidrátot, mert akkor abból már keveset eszel.
---
Ez így igaz:)
és gyakran már nem is kívánod, ill.
nem tudod elfogyasztani, mert a nyers zöldség jól telít.

Szamóca írta...

Andrea, jó kis összefoglalás, de néhány dolgot azért helyesbítenék: a szerző teljes mértéken elítéli a tofut és minden szójaterméket. Meg is magyarázza, hogy miért, úgyhogy azt még a túlevési fázisban sem esznek, úgy ahogyan kenyeret sem. A harcosok étrendjében nem szerepel gluténtartalmú gabona, esetleg egy kis quinva, köles, barna rizs vagy amaránt.
Nem mindennap esznek szénhidrátot sem az étkezés végén: egyik nap zsírnap, másnap szénhidrát nap van. Zsírnapon olajos magvakkal zárul a vacsora, szénhidrát napon meg lehet enni gm gabonákat vagy burgonyát, de nem tésztát! A szerző viszont említi, hogy ritkán, de belefér az is. :-)
Balázsnak pedig: nyugodtan egyed meg egyben, úgyis egy helyre megy. Nem azt kéri ez az étrend, hogy külön-külön egyél mindent, hanem, hogy ne össze-vissza és lehetőleg salátával kezdve és zsírral vagy szénhidráttal befejezve. Közte nyugodtan megeheted a rákodat krumplival például.

Névtelen írta...

Köszi Andreának az összefoglalást és Szamócának a helyesbítést. Én is elolvastam a könyvet angolul, és annyit hozzátennék a fentiekhez, hogy a diéta alapvető jellemzője, hogy nem az a fontos, hogy mit eszel, hanem az, hogy mikor. Kerüljük el a túlságosan feldolgozott ételeket, mesterséges édességeket, szóját, alkoholt csak elvétve fogyasszunk. VISZONT, annyit és annyifélét ehetsz, amennyi jólesik. A túlevéskor nem kell különösebb kontroll. Ori többször leírja, hogy a fehérje és szénhidrát együtt evése OK! Ez nem az Atkins-diéta, belefér a tészta is ha a vacsorád elég változatos. Hosszú távon ügyeljünk arra, hogy minél természetesebb dolgokat együnk:) Sok sikert.

andrea írta...

Halihó mindenkinek!

Úgy látom felpörgött itt az élet:)
Köszönöm a megjegyzéseket és az kritikát is. Valóban régen olvastam a könyvet és angolul, lehet, hogy néhány kérdésben pontatlan voltam.

A Balázsnak szánt megjegyzésem, ahogy Ford Fairlane mondaná "humornak szántam, csak nem jött be".

Én az gondolom, hogy Ori könyve zseniális a maga nemében, s pont abban, hogy nem kell semmilyen szinten dekázgatni, meg törölni ételcsoportokat az életedből (kivéve persze a szemét kaját).

Nagyon fontosnak találom továbbá, hogy mindenki adaptálja a saját alkatára/életére!

Én pl. tudom, hogy nem tesz jót nekem a kenyér, tehát nem eszem vagy csak ritkán, a gabonákért meg más formában nem igazán vagyok oda. A férjem (szintén warrior), meghalna gabona nélkül, de nem is okoz neki gondot és vékony mint a cérnaszál.
Szóval kísérletezzetek, kinek mi jön be, a főbb kereteken belül. ;)